Incidenter o sån´t

2009-11-22 | 13:35:22 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Vi lyckades storstäda hela huset i morse. Med två barn hängandes runt vristerna. Inte illa. Om inte annat så behövdes det. Viktor har också börjat inse att jag numera arbetar och inte hinner putsa och polera varenda vrå. Bra tycker jag. Hushållsarbetet ska man dela på, så är det bara.

Har gjort klart dagens arbetsuppgifter gällande bokföringen, nu ska jag dock ta mig till butiken och avlösa Lollo. Antar att hon behöver en rast efter dagens incident.
Tre stycken damer, modell större, hade traskat in i butiken. På vägen ut vällde den ene damen ut en hög kruka som var dekorerad med trollhassel. Krasch. Tusen bitar. Dyr var vasen också. I stället för att lugnt och sansat be om ursäkt så skyllde dom på Lollo och försvann ut ur butiken.
Olyckor händer så är det bara men i stället för att gorma som en tok så kan man ju lyfta på hatten och be om ursäkt. Tidigare olyckor har i alla fall ursäktats av den som orsakat olyckan.

Nå väl, dags att stänga ner o tacka kontoret för idag. Arbetsnarkomanen måste ila vidare. Vi hörs senare!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0