Tystnad...

2009-11-28 | 19:59:30 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer

Japp, nu för tiden står det mest arbete på schemat. Därav uteblivna blogginlägg. Känns som om jag emellanåt förlorar fotfästet med omvärlden. Vänner o bekanta alltså. Vid närmare eftertanke bör jag nog skärpa mig på den punkten.

Just nu har jag det alldeles lugnt och tyst omkring mig. Barnen sover, Viktor spelar match. Verkligen NJUTER av tystnaden. Tänkte spana in del två av Robinson, kanske det kan vara något att följa?

Det flyter i alla fall på rätt bra i butiken. Lite nervöst känns det varje dag som man vrider om låset. Jag hoppas, hoppas verkligen att det är ett hållbart koncept. Efter gårddagens arbetspass samlades alla familjemedlemmar och åt middag på restaurang. Ingen hade särskild lust till att laga mat ej heller lust till att köpa pizza eller annan hämtmat. Jag beställde en plankstek, oxfilén bara smälte i munnen! Efter middagen följde syster och Kristoffer med oss hit hem. Jag låg i soffan och kikade på Idol (socialt värre!) medan dom andra spelade Monopol. Efter att ha pratat med oräkneliga kunder och haft smilet på topp under en hel dag så har jag faktiskt ingen lust att vara social. Godispåsen höll mig i sällskap i stället :)

Förresten, jag har ju tidigare nämnt att det är en smula farligt att arbeta vid andra butiker. Ja, en lugn stund så piper man gärna över o handlar lite annat. Idag köpte mamma ett par örhängen till mig, jag blev så glad o dom föll mig helt i smaken! Och i går roffade jag åt mig en färgglad tunika sådär i förbifarten. Farligt, farligt som sagt!


Örhängen från Pellman & c/o.

Nä, dags att slå på tv´n. Robinsondags. Typiskt nog har jag redan ätit upp godiset :) Vi hörs senare eller i morgon! Ha en mysig lördag!

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0