Åååh va naivt av mig!

2009-10-03 | 20:16:26 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer

Moment ett, plocka fram varenda låda med barnkläder. Vika, prismärka och ringa in "mitt" nummer. Ner i lådan igen, prydligt.

Som jag skrev i går, jag lämnade ju i väg några lådor/pappkassar med barnkläder inför dagens barnmarknad. Räknade innan ihop att om jag skulle få sålt allting hade jag inkasserat ca 3000kr.

Idag åkte jag för att hämta in min pengagruva. Vilken besvikelse. 700 ynka kronor. Och sen då?
Jo, vartenda plagg som inte såldes fick jag plocka ihop och slänga in i bilen. Inte nog med det, jag upptäckte att vissa saker bara var spårlöst borta. Som ett par stövlar, splitter nya, från Tretorn, storlek 20. Puts väck! En jeanskjol från Levi´s...gone, gone.

För 700kr var det inte värt besväret.

Det som irriterar mig mest är hur folk har mage att stjäla saker! Begagnade kläder! En barntröja från Esprit, använd vid ett tillfälle, inga fläckar utan helt i toppskick. Tjugo spänn begärde jag men i stället är den ett minne blott. Kanske var jag allt för naiv som trodde att allting skulle redovisas enligt konstens alla regler?

Äsch, jag är bara grymt besviken och bilen ser numera ut som en rullande barnmarknad...

Nu har jag provat på detta men det var verkligen inte min "cup of tea".
Men vad ska man göra av det då? Skänka till någon förening som utlovar att det ska komma till barnhem i Öst? Det finns ju mängder med skojare av det slaget. Barnkläder som i princip är oanvända, inte kan man bara kasta det! Besvikelse är bara förnamnet.

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0