Alingsås Tingsrätt - dom

2009-10-21 | 22:47:20 | Kategori: Jossie | 4 kommentarer
Jag vet inte vad jag känner. Ilska, sorg, vrede...
Efter varje kapitel så tror man, hoppas man, att man kan klappa igen denna hemska, läskiga bok. Påbörja ett nytt kapitel utan elände. Men så strös det salt i såren.

På posten idag kom papprerna från Alingsås Tingsrätt. Domen.
Det står grundligt beskrivet det som Joel dömts för. Lika grundligt beskrivs det hur han har gått tillväga med respektive djur. Katt 1, katt 2, katt 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 och slutligen "hunden". Hunden, våran älskade Torsten. Det är först idag som vi fick reda på exakt hur Torsten dog.

Hjärtat blöder.

Att veta vad som har hänt måste bearbetas i den takt man själv känner. I sinom tid så hoppas jag att man får frid och tid att sörja färdigt.

Så till besluten gällande skadestånden. Både min mor och min far yrkade på x antal kronor i skadestånd (x kr för lidande, x kr för hundens värde). Enbart pappa får 8000kr av de 23.000kr han yrkade på. Mamma får ingenting. Däremot så får en familj med fyra familjemedlemmar 6000kr var, totalt 24.000kr. Vad är skillnaden?
Jag, mina syskon och mamma...Vi får ingenting. Har inte vi fått lida nog för detta?

Jag önskar att jag kände till en bra jurist eller advokat som tillsammans med mig kunde komponera ihop en överklagan. Jag har inte pengar till övers för att anlita en sådan. Mitt ordförråd må vara brett men för att kunna formulera sig i deras termer krävs det sålunda någon mer kunnig.

Det handlar i sig inte om pengarna, summan känns mindre viktig. Jag bara undrar varför en familj som utsatts för samma saker som vi får skadestånd till samtliga familjemedlemmar medan vi bara fick för en familjemedlem. Är någon klok nog att kunna svara på min fråga?

Återigen vill jag dra mitt varma duntäcke över huvudet, vakna upp och tro att allt bara varit en mardröm....
.
Postat av: Anonym

Har också läst. Jag blev verkligen illa berörd. Så pass att jag blev illamående och svimfärdig.

2009-10-22 @ 17:53:15
Postat av: James

Jag förstår att ni vill ha korten på bordet men varför läsa materialet, det gör bara läget ännu värre för er..

2009-10-23 @ 09:19:43
Postat av: Josefin

James: Jag har oräkneliga nätter legat sömnlös och funderat på VAD som kan ha hänt Torsten. Jag funderade länge på om jag skulle läsa rapporten men bestämde mig för att göra det för att få svar på mina frågor, och så lättare gå vidare. Rapporterna äcklade mig, jag höll på att kräkas, men nu vet jag. Däremot kommer jag ALDRIG att ta fram den där bunten med papper igen.

2009-10-23 @ 11:52:06
URL: http://mrsjossie.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej.

Jag måste bara få säga hur jag känner för dig och din familj. Vilken avsky jag känner för Joel. Fy fan. Jag miste själv en hund i maj, dock inte på det sjuka sättet.

Jag tänker på er.

2009-10-23 @ 14:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0