Bolaget AB: inköp!

2009-10-13 | 23:09:49 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Tidigt i ottan gick jag upp. Lämnade Wilma på dagis, satte Elsa i bilen och brummade i väg mot barnvakten. Brorsans tjej/sambo Lollo fick äran att passa Elsa idag, och av hennes blogg att dömma så hade det gått mer än bra.

Citerar Lollo: "Min mage skriker efter mat! Det är inte lätt att äta när man har en liten busunge att hålla koll på. Och att hennes passion är mat gör det inte lättare."

Skrattade lite nöjt när jag läste det. Det är ju så, Elsas största passion i livet är just mat!

Så efter att ha ordnat med allt vad barnomsorg och barnvakt heter så begav vi oss till Kungälv där vårat första inköpsmöte ägde rum. Ja, jag har varit på inköp tidigare men trodde aldrig i mitt liv att det fanns SÅ mycket saker kring denna bransch... Jag var på snudd att somna på vägen hem. Totalt slut. Utmattad.

Fick förlängt Wilmas dagistid så jag var inte på plats där förrän vid fyra-tiden. Springa upp o hämta henne, in i bilen. Hämta Elsa. Slutligen middag hos mor och far.

Syrran hade kalasat till det med hemmagjorda köttbullar, potatismos och lingonsylt. Gudomligt gott! Innan jag fick sätta mig till bords gick jag med Wilma på gymnastiken i Aspenässkolan. Eftersom hon var i väg på Finlandstrippen så missade hon två gånger så hon var alltså desto lyckligare nu! Hon tjoade och skrek av glädje!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0