Butiken börjar ta form

2009-10-25 | 22:35:03 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
I går: Tidig kvällströtthet
I dag: Tidig kvällströtthet


Att starta företag, att bygga upp en butik, att planera en butik. Det tar på krafterna. Verkligen.

Eftersom barnen varit hos svärföräldrarna hela helgen har vi kunnat ge 110% i butiken. Morgonen startade med en livlig diskussion med pappa. Han tyckte vi skulle rappa på. Slutligen fick vi förklarat för honom att man DROG tillbaka klockan, inte fram den, under natten. Han fick alltså lite småpanik när han trodde att klockan var halv elva medan den i själva verket var halv nio :)

Viktor o jag började med ytterligare ett besök på IKEA. Min bakfulle syster mötte vi upp där. Hon hade lovat o följa med men partynatten för henne hade satt sina spår. Hon trippade omkring utan skor (!) inne på varuhuset. Så går det när men envisas att festa med HIIIIGH heels. Fick kompletterat allting förrutom ett par bord som var slut på lager.

Köpte med oss "skosulemat" i form av McDonald´s på hemvägen. Sedan ägnades eftermiddagen åt att montera möbler, måla lite här och var och försöka få ordning på kaoset. Moffe och Leah kom på besök. Moffe greppade skruvdragaren medan jag slängde mig på Leah. Har ju saknat mina små gryn under helgen men fick nu chansen att umgås med en annan liten goding!

Leah´s top of the day var utan tvekan Gösta. Snällaste hunden som höll henne i sällskap, vaktade henne troget när hon tuggade på smörgåsrån.

Jag hämtade barnen vid 18-tiden. Åh va jag saknat dom! Synd bara att dom var trötta o ville sova med en gång. Får ta igen alla förlorade timmar i morgon då Wilma har studiedag från dagis.

Nu ska det skrivas inköpslista. Ett besök på Tingstad står på schemat i morgon. Svärmor kommer hit o tar barnen vid 14-tiden. Det är också dags att tänka på refrängen! Godnatt!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0