Hej Snövit!

2009-10-23 | 21:51:19 | Kategori: Vardagsbestyr | 3 kommentarer

Små söta gester och små söta ord från barn kan pigga upp vardagen. Och allt roligt som barn säger eller gör bör man ju också skriva ner. Det är jag faktiskt bra på, allting antecknas noggrannt.

I morse kom Wilma in i sovrummet med en egenkomponerad outfit. Ljust turkosa 3/4-byxor med hålstickningar nertill, en rosa volangkjol och en lika utmärkande top med Hello Kitty. Det andades en förmildrad version av 80-talets neonkulörer.
"God morgon Wilma" sa jag och fick till svars: "Jag är en prinsessa. Jag heter inte Wilma, jag heter Snövit". Tokunge tänkte jag o gav henne ett leende tillbaka "Ja, god morgon Snövit".

Först efter lunchtid var det okej att tilltala henne Wilma, innan det fick man bassning om man inte kallade henne Snövit. Jag gjorde om misstaget ytterligare en gång och fick en tillsägelse "Men mamma, jag heter inte Wilma, jag heter Snövit"

Underbara tokunge!

.
Postat av: Elin

Fin blogg :)

Skulle du vilja rösta på Zantiago som är med i årets häst. Gå in på http://www.libresse.se/Pages/General/FlashContainer.aspx?id=57162

Sök på zantiago och röst



Tack på förhand!

2009-10-24 @ 11:25:16
URL: http://elinpamlin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så jävla irriterande med folk som gör reklam för sina bloggar...



Tänkte fråga dig om du gått nån konditor-utbildning eller är självlärd. Du är verkligen duktig! Grodan du gjorde till tårtan var så söt!

2009-10-24 @ 17:09:58
Postat av: Josefin

Svar till Anonym:

Jag blir också rätt irriterad på den där reklamen, vilken tid det måste ta!



Tackar för komplimangerna gällande tårtorna! Kul o höra! Den med grodan är min allra första så lite stolt är jag :) Nej jag har ingen utbildning utan det var ett intresse som föddes över natten. Det tog mig 6 timmar att göra grodtårtan men övning ger ju färdighet! Änglatårtan, min andra, tog lite kortare tid!

/Josefin

2009-10-24 @ 21:15:40
URL: http://mrsjossie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0