Ja men tack då!

2009-10-26 | 12:38:38 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Viktor spelade innebandymatch i går och kom då hembärandes på en stor trunk full av matchtröjor, shorts och strumpor. "Det är våran tur att tvätta".

Våran?!

Dessa strumpor vrängdes och slängdes sedan in i maskinen tillsammans med tröjorna och shortsen. Viktor fick göra det jobbet, jag assisterade i stället med att hälla upp flytande tvättmedel i lagom mängd. Spetsade dessutom tvätten med lite feminint sköljmedel. Mo ha ha. Kanske den doften kan ta död på odören :)

Fick sedan påminna Viktor ett hundratal gånger om att ta hand om tvätten senast på morgonen. Men, där stod luckan till tvättmaskinen på glänt. MED tvätten i.
Nu har jag roat mig med att hänga upp dessa på torkställningen som är i det närmaste proppfull. Är det verkligen så att det är kvinnogöra, eller vad?
Vi, en barnfamilj har liksom tillräckligt med tvätt. Att tvättmaskinen inte går idag innebär dubbel mängd för mig i morgon. Torkställningen rymmer bara 1½-2 maskiner tvätt. Använda torktumlaren det vägrar jag, oekonomiskt plus att kläderna slits till förbannelse. Japp, låt det lufttorka!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0