Jag, Alfons?

2009-10-27 | 22:43:36 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Ibland undrar jag om jag går på något. Omedvetet alltså.

Jag lägger mig extremt sent på kvällarna (nätterna) och går upp innan tuppen. Minimalt med sömn med andra ord.

Jag ägnar dagarna åt att sjunga "Blommig falukorv", bygga höga torn av Lego och rita prinsessor med glitterpennor.

Jag dammsuger och dammar dagligen, viker tvätt och sorterar omsorgsfullt.

Och utöver det så tillbringar jag tiden med det nya företaget.

När jag känner efter, om tröttheten finns där, så svider det i ögonen. Jag är trött men ändå för mycket uppe i varv för att kunna gå o lägga mig. Jag kör lite det stuket som Alfons Åberg "jag ska bara". För det är så, jag ska bara räkna färdigt på den här saken, jag ska bara fundera ut hur man ska placera dessa varor bäst...

Jag tror att det bor en liten Alfons i mig. En Alfons som går på något olagligt. Nu MÅSTE jag se till o lägga benen på ryggen o bege mig mot sängen. Jag vet ju, när jag väl lagt mig i sängen, att det är så förbaskat gott. Och varje gång frågar jag mig själv varför jag inte gick o lade mig lite tidigare :)

Så, nu säger jag godnatt! Vi hörs vidare i morgon!

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0