Pannkaksmys!

2009-10-28 | 11:18:10 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Så kom kylan tillbaka.
Jag hade ingen som helst lust att knalla upp till dagis i morse, ville hellre ligga kvar under mitt varma duntäcke. Önsketänkande på hög nivå!

I går hade Wilma sin gymnastik, liksom varje tisdag. Och efter alla turer som jag tvingats titta på Pettson & Findus så fick hon för sig att vi PROMPT skulle äta pannkakor till middag. "Findus äter ju pannkakor". Tillståndet här hemma är fortfarande kökslöst så vi åkte ner till Ahlséns café och beställde pannkakor. Det är en helt annan grej att åka i väg med Wilma själv, hon är så lugn och nöjd. Inga vassa armbågar eller höga ljud för att synas o höras. På Ahlséns stod tända ljuslyktor, allting var så lugnt. Gillar egentligen inte att sitta där men just i går var det en helt annan stämning och det kändes genast mysigt. Och mysigt att få vara själv med Wilma såklart!

I eftermiddag/kväll ska vi upp till butiken igen. Hoppas att snickaren har rappat på. Butiksdisken ska byggas och inredningen från SSC ska monteras upp. Redan på måndag kommer första leveransen, andra leveransen på tisdag. Då, då får JAG att göra!

Mamma é på väg hit nu med lite fika. Mums! Hörs senare!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0