Räkor & vin

2009-10-02 | 23:36:47 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Efter avslutat arbetspass åkte jag ner till centrum o mötte upp Viktor och Elsa. Vi köpte med oss lite skaldjur hem och självklart en flaska vitt vin.
Pappa, syster, brorsan och Lollo gjorde oss sällskap. Och icke att förglömma, vovven Gösta. Jag blir lika glad varje gång han kommer o hälsar på, familjen känns mer komplett :)

Innan vi intog de goda räkorna och kräftorna så åkte syrran och jag ner till Missionkyrkan. I morgon är det barnmarknad och jag lämnade därför in flertalet lådor och pappkassar med urvuxna kläder. Man kan inte spara på allt men det nästan skar i hjärat att lämna bort, näst in till, oanvända plagg. Kläderna från t.ex. Ralph Lauren och Gant har jag dock sparat :)

Det blev en trevlig kväll och det finns nog inget bättre att avsluta en arbetsvecka på än att i lugn o ro få äta skaldjur och dricka ett par glas vin. Efter att magen mättats bänkade jag mig framför Idol, till övriga familjemedlemmars fasa. Funderar lite på vem som kan vara en potensiell vinnare? Erik kanske eller Tove? Dom flesta av deltagarna har något som är bra. Begriper mig dock inte på den där Camilla, hon sjunger kanonbra men återigen så lyckades hon förstöra ett framträdande och en låt med att höja tempot.

Funderar också på vad morgondagen har att erbjuda?
Jag får väl fortsätta att röja, städa och organisera här hemma. Hoppas bara att Viktor bättrar sig snart så han kan hjälpa till. Nu är det i alla fall läggdags. Gösta sover här hos oss i natt, mysigt!
Godnatt!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0