Så va helgen slut...

2009-10-18 | 23:48:13 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Emellanåt blir jag lite skrämd. Vardagarna bara rusar i väg. Helgerna likaså. Ja, vart tar veckorna vägen?
Som den ekonomiansvarigsnörd jag är så tänker jag hela tiden på mina verifikationspärmar. Ja, snart är det alltså dags att plocka fram en ny pärm för november månad. NOVEMBER! Hade vi inte semester nyss?

Vi befann oss på, för oss, en ovanlig plats i förmiddags. Kyrkan. Tjejerna (Wilma o Olivia) skulle tillsammans med sina dagiskompisar medverka i temat "Noaks ark". Jag måste dock erkänna att det är helt okej att infinna sig i kyrkan under gudtjänster som är i samarbete med barnen, det blir mer lättsamt och mindre "halle-luja" av det hela. Wilma tog i från tårna när hon sjöng. Elsa sprang omkring mellan bänkraderna och ville INTE sitta still.

Egentligen hade vi tänkt oss en promenad till Aludden för lite brunch, men i stället hamnade vi hos Jonas o Karina på pannkakslunch (pizza för killarna). Jag har LÄNGTAT efter pannkakor! Yammie!

Pappa, Wilma och jag åkte sedan till butikslokalen för att mäta och markera ut vart dom nya väggarna ska vara. Den tidigare hyresgästen av lokalen hade ett enormt stort lager vilket vi tänkt göra butiksyta av. I morgon kommer snickaren vara på plats så att vi kan sätta i gång och måla, fixa och dona. Ska även ta ett besök på Tingstad i veckan, köpa presentpapper, beställa trycksaker etc. Och så ska det byggas butiksdisk. En lång vecka av arbete väntar, men jag ser mer än fram mot det!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0