Vilket (o)väder!

2009-10-16 | 11:18:56 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Nä, Josefin hade INGEN som helst lust att knalla upp ur sängen i morse. Barnen vaknade 06.30. Golvet var kallt och det var så gott o varmt under täcket. Varför ska dom vakna såå tidigt?

Efter en lång dusch så blev det bättre trots att jag fortfarande sitter o jäspar. Fast i skrivande stund så inser jag att jag glömt o ta mig en kopp kaffe.
Dagens väderlek; snöblandat regn känns mindre kul, dessutom ligger temperaturen strax över nollan så det är nog inte helt dumt att tänka på vinterdäck. Ja, det där med vinterdäck... Dom senaste tre åren har vi ägt tre stycken bilar, samtliga bilar har vi lyckats köpa UTAN vinterdäck. Så även i år är det dags att införskaffa nya. Tråkiga pengar.... Och samma show varje år, aluminumfälg eller plåtfälg. Jag röstar alltid på det sistnämnda eftersom vägarna här i kring saltas medan Viktor föredrag däck på alu-fälg. Rätt stor skillnad när det gäller pengar! Förra årets match förlorade jag, det blev alu-fälgar, men i år ska jag stå på tronen :)

Lämnade barnen hos svärmor i morse, hämtade posten och sitter alltså nu på jobbet. Idag är det kontraktskrivning av lokalen som står på schemat, jag har också mailat fler leverantörer som vi kan tänka oss att samarbeta med. Ser VERKLIGEN fram mot detta, det ska om inte annat bli spännande att få följa med ett företag från början. Allt annat i pappersväg såsom registrering är färdig.

Nää, nu får jag nog ta mig den där koppen med kaffe och fortsätta jobba. Kan ju var rätt trevligt o komma hem i hyffsad tid en fredag som denna! Eventuellt ska jag till Milla i kväll, dricka lite vin o äta tapas. Trevligt!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0