Älskade ängeln!

2009-09-07 | 20:57:35 | Kategori: Festligheter | 0 kommentarer
Idag, just idag fyller Elsa 1 år!
Heeelt otroligt hur fort tiden egentligen går, det känns som om det var i går som man tog sig fram på vägarna, vaggandes. Underbara unge!

Helgen, eller dagarna tillbaka, har varit intensiva...
Först i fredags jobbade jag ett fullt pass. Allting med det nya ROT-avdraget medför nya rutiner för att det ska bli så bra som möjligt i bokföringen. Efter det så åt vi lite middag hos svärföräldarna. Barnen stannade där över natten så vi tog oss en "krogrunda" med mina syskon och respektive. Lerum har inget vidare att erbjuda när det gäller festligheter men vi tog ett par (oräkneliga) öl och snackade lite skit. Precis så som syskon gör :)
Pappa stack till Branäs så vi kikade till mamma på vägen hem (Daniel körde).

På morgonen efter kom svärmor med barnen TIDIGT (ehm, klockan halv tio). Det var bara att hoppa upp ur sängen och inse att man är flerbarnsförälder. Dessutom hade vi en hel del att göra innan morgondagens kalas. Daniel och Jessica höll oss i sällskap under hela dagen. Viktor fick spacklat och målat, jag städade (som vanligt med andra ord), ställde undan flyttkartongerna som huserat i våran hall sen ett x antal månader tillbaka osv.
Och eftersom köket fortfarande står ofärdigt så blev det pizza till middag.
Jag ägnade sedan kvällen åt mina tårtor, vilket jobb!
Killarna spelade Playstation, Jessica höll mig i sällskap och fram mot två-tiden på natten stod tårtorna färdiga. Kan ju kort tillägga att det försvårar när man är utan kök. Nå väl, jag blev mer än nöjd med resultatet ändå :)

Wilma sov även hos sin farmor natten mellan lördag och söndag. Vi hade alltså gott om tid för att förbereda allting till kalaset. Enligt inbjudningskortet så började kalaset kl. 14 men mormor och morfar (pensionärer) befann sig utanför våran ytterdörr redan strax över ett. Panik!
Gästerna kom, en efter en, och jag funderade på hur många vi egentligen bjudit?!
Turligt nog kom solen på besök vilket gjorde att vi kunde öppna upp dubbeldörrarna från vardagsrummet mot altanen och fick på så vis ett dubbelt så stort vardagsrum.
Tårtan gjorde succé och jag var nöjd som få.
Elsa fick så mycket fina presenter, böcker med cd-skivor, kläder, leksaker och supersöta skor (!). Kort sagt så var det en jäktig men underbar dag! Och Elsa, hon somnade gott efter festligheterna!

 
 

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0