Baksmälla, brunch & filmkväll

2009-09-27 | 23:51:58 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Idag har jag MINST sagt haft lite "ont i hårbottnen".
Självförvållat? Japp!

Efter Frölundamatchen i går (Frölunda vann för övrigt matchen) begav vi oss ut på Avenyn. Helt sannhetsenligt så hängde vi faktiskt i Sportbaren mellan varje period och hällde i oss alkoholhaltiga drycker likt tonåringar. Viktors "hockeygäng" var också ute och vi slöt upp med dom på, antagligen, tidernas sämsta ställe. Första och sista gången som jag satte min fot på Babar.
Jag har alltid trott att Babar varit ett "fint" ställe för en något äldre publik. Visserligen fanns där väl inga under 20 men oavsett så var stället inte så mycket att hänga i granen. Och dom fick heller inte mitt stöd när det visade sig att dom inte kunde göra en Mojito! WHAT!
Som jag sett fram mot denna underbara alkoholhaltiga dryck. I stället sällskapade Jonas mig med andra drinkar som faktiskt satt rätt bra.

Tog tåget hem tidigt p.g.a personliga omständigheter. Alltid att man måste ha "jour".
Kortfattat var det en trevlig kväll som dessvärre avslutades lite för tidigt.

Så i morse hade jag rätt bra med huvudvärk. Viktor gick upp med barnen och jag fick sova till 10.30, HÄRLIGT! Gjorde oss i ordning och tog bilen till Aludden för att inta lite brunch. Jag åt så att jag trodde jag skulle behöva baxas hem.

Efter det har det inte blivit många knop från min sida. Viktor klippte gräset, Elsa sov, syrran passade Wilma och jag tog en tupplur av modell längre.

Kvällen har ägnats åt modellering av figurer till mammas tårta (jag har tagit mig vatten över huvudet!) och så kikade vi på filmen "Johan Falk". Innan filmkvällen tog vi cyklarna med barnen baktill och inhandlade lite godis. Mindre skönt att cykla i motvind och duggregn med bakfulla. Självförvållat som sagt!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0