Kreativa jag!

2009-09-22 | 01:15:52 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
NU är det definitivt läggdags. För länge sedan.
Underhöll mig med en del projekt under kvällen, natten och fram till nu.

Kan först ta dagen i korthet;
Syrran o jag åkte till Allum och inhandlade farsgubbens present(er). Kära syster kom på en så smart idé att vi skulle köpa en miniväska i papp (obehandlad från Panduro) och lägga saker i den. Väskan skulle vi måla ett Frölundahuvud på, så vi köpte lite färg till det också.
Sprang omkring i jakten på ett par nya skor (till mig själv) och inne i en av skobutikerna, står jag o provar skor, och upptäcker att Elsa är borta. Får panik o flyr butiken. Ungen springer i väg. Inte för att hon direkt utvecklat något löpsteg men rask, rultande takt. Det blev inga skor och tur det kanske. Viktor AVSKYR min skosamling.

Åt middag hos svärföräldarna, åkte och handlade tårtingredienser såsom kondenserad mjölk, osaltat smör (till smörkrämen) och tårtbottnar.

Väl hemma lade jag ungarna som däckade på direkten. Satte i gång med projekt ett, måla den där väskan. Syrran hade ju tidigare sagt att vi skulle måla den IHOP! Det blev inte mycket av det. I stället satt jag i TRE timmar med akrylfärger för att forma ett Frölundahuvud. Bra blev det.

Och så projekt nummer 2, tårtan.
Köpte två paket bottnar så att den skulle bli extra hög. Lade fyllningar emellan, spacklade med smörkrämen och kavlade ut ett lager sugarpaste som jag lade över. Gjorde en dekorkant längst ner och placerade sedan verket i kylskåpet. I morgon ska jag avsätta tid för dekoration och modellering.

Bilder på mina färdiga verk kommer inom sinom tid. Nu är det HÖG tid för sängen! Godnatt!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0