Kvällsrapport

2009-09-02 | 22:50:58 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer

Kylskåpet är inrullat till dess egentliga plats, köket.
Nu är jag nöjd (med det)
Det återstår dock ett x antal punkter på min "to-do"-lista inför Elsas kalas. Inga måsten utan mest sådana saker som "gärna" får åtgärdas. Saker som blivit ogjorda p.g.a att man blivit hemmablind helt enkelt.

Och tvättmaskinsj-veln, den bara krånglar. Skitsak från Electrolux. Maskinen var ny (inte ens inkopplad) när vi köpte huset 2007 och redan så får den doser med svordomar över sig dagligen!

Önskar ibland att jag hade ett trollspö som jag kunde svischa till med vid lämpliga tillfällen. Schoff-schoff så va köket på plats, schoff-schoff så var tvätten tvättad, strykt och inlagd på rätt plats, schoff-schoff: vardagsrummet är ommålat.  

Äsch, känner mig sådär "håller-på-och-bli-trött-negativ". Gnäll, gnäll. Bättre att jag svänger mina lurviga på sängen, där hör jag hemma såhär dags. God natt!!

Ps. Nämnde ju för en tid sedan att pappa har ett nytt projekt på G, nu har vi fått mer uppgifter och mer kött på benen så förhoppningsvis så drar detta i gång inom kort. Jag är TAGGAD!

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0