Maktlösheten

2009-09-13 | 14:26:58 | Kategori: Jossie | 0 kommentarer
Maktlöshet!
Har ni någon gång känt en enorm maktlöshet?
Att vilja och att ha kraften men ändå kan man ingenting göra. Ingenting.
En anhörig, vän eller bekant som ordagrant står med ena benet i graven. Orsakerna kan vara många men det finns inga patinerade lösningar på det. Man bara står där. Och tittar på.

Vart hämtar jag kraft i från?
Hur orkar jag gå upp morgon efter morgon?
Hålla skenet uppe, vara en bra maka och en bra mamma.
Sköta mitt jobb. Sköta ekonomi och hushåll. Tvätta och städa.
Varje dag hänger en tung, tung börda över mina axlar.

Hade mitt liv varit en roman så hade jag vänt på boken och slagit upp sista kapitlet.
Jag vill veta. Jag vill veta nu. Vad händer i sista kapitlet? Eller är kanske boken en triologi?

Ovisshet och maktlöshet.
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0