Skoshopping & tårtplanering

2009-09-24 | 22:35:35 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
För första gången på länge har jag varit ute och svängt idag, tagit tillvara på dagen så att säga.
Efter att Wilma slutat dagis tog vi bilen ner till centrum (nej, inget miljötänk här inte). Köpte ett par supercoola kängor/stövlar till Wilma från Replay. Annorlunda men riktigt grymma!
Tog en fika på Ahlséns och Elsa fick hålla tillgodo med sin burkmat. Mamma kom förbi en sväng och vi kikade på kläder inför hennes kalas. Jag kände hur det kliade i fingarna på mig, hade kunnat köpa vartenda plagg om jag gått efter "den" känslan.

Sen i stället för att åka hem så åkte vi o hälsade på pappa på firman. Återigen blev jag påmind om hur skönt det är att bo i enplansvilla, att slippa jaga barnen i trappor, slippa vara orolig för fallolyckor. På firman finns en väääldigt intressant trappa där Elsa ska upp o ner, upp o ner. Å jag, jag blir tokig!

Byte skift med Viktor och tog bilen till Tårtdecor i Kungälv. Syrran hängde på i vanlig ordning. Inhandlade material till mammas tårtor. Har tänkt mig en våningstårta med en ängel på toppen, lite rosetter och med lagom vitt skimmer. Har helgen på mig att förbereda det som ska modelleras innan tårtbaket körs i gång på måndag.


En ängel liknande denna tänkte jag försöka ge mig på. Wish me luck!

På hemvägen hoppade vi in i en skoaffär och jag fick äntligen köpt mig ett par stövlar. Grymt sköna och jag kände mig rätt så nöjd som fick lätta lite mer på plånboken :)

Middag åt vi självfallet hos mor o far. Kvällen har ägnats åt att zappa mellan Frölundamatchen, Idol och Lyxfällan. Förresten, den tjejen som var med i Lyxfällan hade INTE alla hästar hemma. Pinsamt!

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0