Stora som små

2009-09-03 | 10:22:18 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Det är ständig en massa projekt på gång, stora som små.
Elsas kalas är prio ett men jag känner mig färdig med det mesta (förutom kaoset i huset förstås). Tårtorna och resterande bakverk kan inte färdigställas förrän på lördag.

Under tiden sysselsätter jag mig med mammas inbjudningskort som har deadline idag. Problemet är bara listan över inbjudna. Från början uppkom mamma i närmare 100 gäster, efter att jag ifrågasatte varenda en så kom vi ner till 77 i antalet. Jag brukar tänka "hade dom bjudit mig om dom fyllt jämt".
Nu är i alla fall den där listan borta (mamma har en förmåga att kasta för mycket). Pappa och jag plitade ner en ny i går men hittills har vi bara skrivit 60 st, det fattas alltså 17 gäster. Jag vränger min hjärna ut och in för att komma på vilka vi glömt.... Det står mest still.

Jag ska dock roa mig med att skriva ut ett test nu av inbjudningskortet, vissa saker måste justeras och läggas till innan jag kan stämpla "okej". Och så ska jag ägna lite tid åt pappas affärsidé. Hoppas bara att Elsa sover på en bra stund så att jag hinner. Så, här har jag absolut inte tid o sitta :)
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0