Torsdag - fredag i sin korthet

2009-09-18 | 22:23:35 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Glömde helt bort datorn i går (ja, det är sant!).
Sandra och Lucas kom förbi på morgonen. Bästaste Sandra hade bakat scones och tagit med sig sånt som normala människor har i sina kylskåp (inte vi i dagsläget!) mjölk och ost. En burk marmelad och Philadelphiaost. Elsa somnade om ganska direkt och jag tryckte förnöjt i mig några bitar. Underbart gott!

Senare åt barnen och jag middag hos mamma och senare än så, på kvällen, kom Daniel hit o höll mig i sällskap.
Efter ett kort tag sa han "jag skulle kunna tänka mig en bulle eller nå´t".
Jag är ju inte den som tackar nej till sånt :)
Han åkte i väg o kom efter en halvtimma tillbaka med: en chokladboll, ett vaniljhjärta, en äpplemunk, en vaniljmunk, två Risifrutti, en förpackning rödbetssallad, en ciabatta, en påse godis, en flaska Brämhults juice och två Jacky chokladpudding. NEJ, jag överdriver inte :)
Jag väljer mina kompisar med omsorg ;)

Jag hann inte mer än att stoppa i mig en ciabatta och en Jacky chokladpudding innan jag höll på o spricka. Kikade på Idol och Lyxfällan och försökte se illamåendet som något positivt!

Åkte till jobbet i morse men hade en sån där "har-inte-lust-att-jobba-dag". Ville mest sitta och tjöta skit och dricka kaffe i mängder. Fick till slut gjort det som skulle göras. Tog bilen till Ica för att fylla på förrådet hemma (som varit ett eko sen en vecka tillbaka). Kikade även in på Lindex mest för att fördriva tiden. Wilma plockade på sig lite småsaker medan Elsa gick omkring och rev ner kläder.
Vid varje tillfälle som jag sätter mig i den situationen, att åka till en klädaffär med barnen, så ångrar jag mig. Svetten lackade och jag kände mig helt slut.

Viktor kom hem vid 18-tiden med minnen från en resa som heter duga. Dom har minst sagt levt i lyx och jag känner ett uns avundsjuka. Visst är han mer än värd det men jag har i stället ägnat tid åt bajsblöjor, trotsutbrott och sömnlösa nätter....
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0