Vilket kalas!

2009-09-29 | 23:26:47 | Kategori: Festligheter | 0 kommentarer
Som jag nämnde tidigare så låste mamma upp dörren runt lunchtid. Därefter har det STRÖMMAT in folk, gamla som unga. Värst tryck blev det självklart efter arbetstid, från 17.00 och framåt.
ALL mat gick åt så pappa fick ringa till Conny som har Delikatessen för att beställa mer. Min tårta tog nog kalaset med storm och jag fick höra ett x antal gånger att jag borde satsa på tårteriet. Tårtor i alla ära, det är JÄTTEroligt att göra dom men för att få pyssla med livsmedel krävs ju därefter också att man uppfyller alla lagar och regler.

Kalaset blev riktigt trevlig. Moffe, Roger, Viktor, brorsan, Lollo, syster och Olle bänkade sig framför Frölundamatchen. Men jag hoppade över både den och Idol för att umgås lite grann :)
Tallrikar behövde under kalasets gång diskas, matbrickor plockas bort, nya skulle fram.

Mammas vackra hem är nu ännu vackrare efter alla, oräkneliga, buketter och arrangemang som hon fick. Blommorna, mestadels i vitt, är likt sortimentet i en blomsterbutik. Presenter, också oräkneliga, födelsedagskort, presentkort...Ja gud vet allt!
Hon var så glad mamma att hon grät innan jag åkte därifrån.
Bäst måste nog varit växthuset som hon fick av mormor och morfar.
Ja, egentligen så går det inte att beskriva det uppvaktande hon fick i ord. AMAZING!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0