En olycka händer så lätt

2010-04-07 | 22:50:58 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Nu är sista strykningen gjord på väggen i köket. Vit färg (ej tonad) i 20 glans. Perfekt!
I går när Viktor målade första lagret gick Elsa och jag in i köket för att ta lite mjölk till kaffet. Jag höll henne vid min sida under de få sekunder det faktiskt tar att öppna ett kylskåp, inkluderat att sträcka sig efter mjölkpaketet. På en hundradels sekund lyckades "lill-loppan" att sätta händerna i 10 litershinken med målarfärg!!

Antagligen fick hon en chock och ljudade som om hon fått en kallsup. Paniken från hennes sida innebar vit färg på både golv, möbler och på alla andra ställen där den inte borde vara. Hon själv fick färg över hela sin kropp, i håret, i ansiktet, på hennes nya kläder och givetvis fick jag mig ett bad också. Fort som attan sprang vi till badrummet där vi kladdade ner handfat, klinkers OCH badrumsmattan. Fick tvångsduscha henne och blötlägga samtliga plagg.


Elsa flyr i panik efter att jag lyckats kränga av henne t-shirten och tvättat delar av ansiktet.

En olycka händer så lätt och till en början kände vi oss mest förtvivlade. Tills att man nu, faktiskt kan skratta rätt gott åt det!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0