Juuubel!

2010-04-06 | 10:33:40 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer

En bra start på dagen...
Fick precis ett mail från den kundombudsman som jag vände mig till för att överklaga den uteblivna ersättningen av min dator.


"Angående skada nr 2056-10, dator som gått sönder

Hej Josefin,

Efter min genomgång kan jag konstatera att du har rätt till ersättning. Det finns ett försäkringsmoment som heter D2.13 Skada på hushållsmaskiner eller andra elektriska apparater. En dator ingår i detta moment. Skadan förutsätts i detta moment bestå i eller ha orsakats av en form av elektriskt fel eller kortslutning."



Det gick igenom och ingen är gladare än jag!
Det finns ju en viss anledning till att vi har "extra allt" i våran försäkring. Sådana här saker händer faktiskt. Det kan likväl vara så att någon av barnen råkar välta tv´n. Och har man heller inte utnyttjat systemet någon gång tidigare känns det förfärligt att inte få hjälp när det väl gäller. Det hade varit surt för mig att få betala reparationskostnaderna själv, dvs. närmare 10.000kr. Nu antar jag att försäkringsbolaget väljer o betala ersättning för en ny dator. Jag kommer sakna min vita, blanka kärlek.

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0