Lovely London

2010-04-27 | 11:07:05 | Kategori: Jossie gillar | 0 kommentarer
Utan ett uns energi kvar är vi nu hemma igen. Sent i går kväll låste vi upp dörren hemma och kånkade in våra tunga väskor. Vistelsen har inneburit milslånga promenader, trevliga och mysiga restaurangbesök, shopping tills fötterna blödde och så hann jag även sticka ner fötterna i en balja med fiskar.

Nio olika viljor samsades rätt bra. Hotell Plaza låg beläget i närheten av Victoria station. Ett superfint hotell med en underbar frukostbuffé.


Pappa på en av våra milslånga promenader.


Mäktiga Big Ben.

Hela söndagen ägnades åt shopping då herrarna intog fotbollsarenan, något jag var mindre intresserad av. Jag strosade längs Oxford Street och gjorde ett besök på populära, och omtalade, Primark. Jag kan kort sagt säga att det var första OCH sista gången jag satte min fot där. Visst, jag gjorde oräkenliga fynd; skor till barnen för 40 kr, baslinnen för 15, en korallfärgad kjol för 80 kr, solglasögon för 10 kr, skärp för 10-30 kr. Men att strängas med griniga turister medan temperaturen i kroppen går upp till max... Nej, det var inte värt det! Jag gjorde bra många fynd på andra ställen också, dock med en annan prisklass.

Tillsammans med Emma och Lollo tog vi t-banan till Camden, ytterligare ett ställe som jag inte kommer att sätta min fot på igen. Många skumma typer men stadsdelen hade trots allt sin charm ändå. Många marknadsstånd, skoaffärer fullsmockade med sneakers och streetskor. Vi satte oss längs en kanal där sittplatserna var på vespor, köpte lite indisk mat i ett av stånden. Gick sedan vidare där jag blev övertalad att stoppa fötterna i ett bad med fiskar. Små fiskar, ca 5-6 cm långa, tuggade och kittlade mig under och över fötterna, mellan tårna. Dessa fiskar tar alltså bort all död hud och fötterna kändes som nya efteråt! Så om det åter dyker upp ett tillfälle att besöka Camden så skulle det enbart vara för fiskarnas skull. Rekommenderas!


Jag, Emma & Lollo äter indisk mat i Camden.

På Dorothy Perkins fick jag köpt en supersnygg klänning som satt som en smäck. I ett varuhus, House of Fraser, köpte jag ett par Ralph Lauren jeans som satt som gjutet på en tvåbarnsmor. Ordinare pris men ändå något billigare än hemma. Wilma fick nya Converse, Elsa kläder från Benetton och jag blev oerhört glad att jag lyckades packa 4.2 kg på utresan för att sedan fylla upp väskan till 9.75 kg på hemresan. Viktor fick ta en del av mina plagg så att även hans väska klarade 10 kilosgränsen.

På måndagen var det dags för hemgång men planet lyfte inte förrän 19.00. Vi hann därför ta ett besök på Madame Toussauds. Senast jag var där var jag 12 år och mycket hade givetvis ändras. Innan hemresan hann vi också ta en snabb shoppingrunda, för att garanterat toppfylla väskorna :)


Utöver shoppingen stod det också ölpauser på var dags schema, brorsan & pappa njuter av utsikten av förbipasserande lyxbilar.


Viktor tackar heller inte nej till ölpauser :)

Kort sagt, en intensiv weekend men fler inbokade besök väntar. London är i särklass en av mina favoritstorstäder. Nu var det ett par år sedan vi var där senast men vi känner att vi måste åka oftare. Löjligt nära egentligen och ruskigt smidigt med flyget (såvida inte det sker fler vulkanutbrott eller annat!)
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0