Helgen i korthet

2010-04-20 | 11:57:52 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Det blir aldrig någon tid över på helgerna till att "datorisera sig". Dessvärre. Däremot har vi fått gjort en himla massa under helgen som gått. OCH vi har också hunnit o vara sociala :)

På fredagen jobbade jag till stängning, åt sedan räkor hemma när barnen slocknat. Under lördagen stack Wilma och jag i väg för att köpa present åt hennes kompis som fyllde fem på söndagen. När vi kom tillbaka var pappa i full gång med att tapetsera hennes rum. Japp, det tog si så där ett par månader innan han fick tummen ur men va fint det blev!

Helt otroligt att en tapet från Rusta (!) kan göra underverk i ett rum och att man dessutom får känslan av Tricia Guild (en av mina favoritdesigners för övrigt). I skrivande stund har jag ingen bild att visa upp men jag tänkte bjuda på en då rummet är helt färdigt. Nu jäklar!
Viktor fick också målat klart i köket samt spacklat på sådana där ställen som vi alla glömt (förträngt).

Under söndagen var det dags för barnkalaset för Wilmas del. Och innan det slängde jag ihop en tårta för brorsan som skulle firas senare under dagen. Egentligen fyller han inte förrän på fredag men då befinner ju vi oss i London (fortfarande förhoppningsvis). Angående tårtan så hade jag så ont om tid att jag inte hann blanda till röd sugarpaste utan den fick bli rosa. Och fyllningen var en salig blandning av hallon, blåbär, skogsbärsmousse, vaniljkräm och chokladbottnar. Spacklade med smörkräm och sugarpaste på toppen. Den blev faktiskt godare än vad den låter även fast jag önskade att jag hade mer tid. Nå väl, en ny födelsedag för honom kommer ju nästa år :)
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0