Hemma från Stockholm

2010-08-16 | 14:34:16 | Kategori: Jossie gillar | 0 kommentarer

Hemma igen.
Totalt slutkörda. Sömnbrist.
Fredag förmiddag anlände vi till Sankt Eriksgatan i Stockholm, Elite Palace Hotel var bokat. Två nätter. Väskan lika fullpackad som alltid och energin och hungern på inköp var på högsta nivå.

Fredagen bjöd på en middag på Grappa (Vasastan). Humöret var på topp. Men stackars personalen på Grappa, humorn var på "hej-vi-är-övertrötta-nivå". Jag tror att dom gillade oss i alla fall :)
Jag beställde ett grillspett med lax, marulk & tigerräkor. Supergott! Dessutom tog jag en Mojito innan maten och för första gången var jag inte allt för besviken (även fast Danilo-Magnus gör den mer gudomlig!)
Vi fick också köpt in mycket roligt efter våran första dag på Formexmässan.

Dag två, lördagen. 29-30 grader. STEKHETT inne på mässan av sommarvärmen och alla strålkastare. På kvällen var man inte lika fräck, totalt orkelös. Vi intog en middag på en tapasrestaurang och gick sedan vidare in i Stockholms nattvimmel light (förfestarversionen). Daniel hängde på oss första kvällen och på lördagen var även hans tjej Kim med. Supertrevligt!


 

Kim och Daniel fick också turen att kunna stanna på Elite en natt. Närmare 00.30 fick receptionen en avbokning vilket Daniel nappade på. Så på söndagen åt vi frukost ihop. Förutom att jag blev bestulen på mitt skivade bröd så var det trevligt med lite sällskap! Dessutom hade dom pannkakor på frukostbuffén :)

På hemvägen hälsade vi på Daniel på hans jobb, shoppade lite och begav oss sedan hem mot Lerum. Stannade också till i Gränna där vi åt lite sen lunch och köpte på oss ett x antal polkagrisar (bara Viktor & jag köpte 21 stycken, ha ha!)

Som vanligt, Borta bra men hemma bäst!

 

 

 

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0