2:a advent

2010-12-05 | 12:59:11 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer

Vi har haft en LUGN och SKÖN helg.
Barnen har sovit hos svärföräldrarna från i fredags t.o.m. idag.

Hemmet har nästan varit kusligt tyst!

Fredagen ägnades, inte helt otippat, i soffan framför Idol.
Jag slog nästan en frivolt av glädje över att Jay (storfavoriten) gick vidare tillsammans med Minnah.

I går morse tog vi en promenad hem till pappa och åt lite frukost med honom. Innan den inplanerade middagen passade vi på att dona och fixa här hemma. Jag har i helgen sammanlagt kört 12 maskiner med tvätt (!), sorterat och vikt in i respektives garderober medan Viktor fortsatte med tvättstugerenoveringen (han skyndar långsamt!).

Pappa bjöd oss alla på middag (syskon och respektive) innan vi begav oss hit hem för att se Frölunda segra mot HV71 - bortamatch! Åt lite onyttigt i form av chips och godis och hällde i oss lite färgglada drinkar!
Även idag spelar Frölunda mot HV71, hemma i Scandinavium. Alla ska dit...utom jag som blir hemma med barnen.

För att försöka uppnå 2:a adventstämning tänkte jag ge mig på att pyssla lite idag. Just nu sover Elsa och Wilma är på kalas men lite senare i eftermiddag ska vi nog komma på något roligt. Funderar på ett pepparkakshus (läs: prinsesslott). Hittar lite inspiration i dessa böcker:

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0