En dag i slow motion...

2010-12-06 | 14:49:12 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Seriöst så har jag inte fått gjort särskilt mycket idag. Många tungrodda arbetsuppgifter såsom omstruktureringen av företaget etc.

Dessutom lämnade jag in bilen i morse på reparation. En tjurig kvinna backade i höstas in i min kära bil. Bilen fick besöka Mechanum som sade att reparationen skulle ta 7-10 dagar. Jag yrkade på lånebil men den tjuriga kvinnan tyckte att jag skulle cykla till jobbet - ja, ni läste rätt...CYKLA!
Efter att jag kört "onda blicken" på henne så erbjöd hon mig ett busskort. I helvete heller att jag sätter mig på en buss när vi har en bil!

Några dagar senare så damp det ner ett brev i lådan om att jag beviljats lånebil via kvinnans försäkringsbolag. Tur för henne!

Så idag fick jag brumma hem i en Volvo V50...skitbil!
Det gick knappt att hålla sig på vägen med den, den vobblade fram och tillbaka på påfarten till motorvägen. Dessutom hade Hertz lämnat den till mig redan i fredags så det tog en halvtimme att bara komma i väg då den var snötäckt. Mina söta tumvantar blev genomblöta när jag tvingades skotta av bilen.

Nå väl, jag kan ta mig från punkt A till punkt B. Suuuveränt!
Tänkte kila upp och ta mig en kopp kaffe. Fjärde koppen för idag!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0