Julstök i stugan

2010-12-09 | 21:41:00 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Jag såg framför mig ett alldeles ljuvligt slott. Höga tinnar och torn. Rosa strössel. Men där slutade den drömmen. Moffe övertalade mig att köpa en vanlig "byggsats". Det är ju trots allt tjejerna som ska dekorera huset, inte jag! Och visst hade hon också rätt i att jag bara hade blivit irriterade av klåfingrigheten.

Så, Annas färdiga pepparkakshus...
lite Non Stop, geléhallon och Denniskulor. Och här kommer resultatet:



Wilma dekorerade koncentrerat med kristyren i ena handen och godisarna i den andra. Allt eftersom Wilma satte på godisar plockade Elsa i stället bort dem och stoppade dom i munnen. Vilket teamwork va?!

Slutligen när Elsa stoppat munnen för full (och antagligen då illamåendet började göra sig påmint) fick Wilma göra klart sitt konstverk i lugn och ro :)

Behöver jag tillägga att huset får besök varje morgon av Elsa?!
Det är inte allt för många godisar kvar på det där!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0