Sjunde gången gillt!

2010-12-20 | 13:55:09 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Ja, vart ska jag börja?!
Blogginläggen må lysa med sin fråvaro emellanåt och jag har inget annat att rapportera än att jag bara jobbar. Upp med tuppen på morgonen, till kontoret för att sedan bege sig till butiken där stressade kunder vill få paket fint inslagna. Hemma igen vid 19.00, inta lite mat för att sedan slänga sig på soffan och göra minsta möjliga.

Däremot har jag vid ett fåtal tillfällen hunnit inhandla lite julklappar på vägen MELLAN jobben. Sakta men säkert har jag betat av listan, brorsan återstår, mamma och pappa likaså.

I går kväll efter jobbet lyckades jag äntligen hitta en julgran. En julgran med stort J. För sjunde gången. Jag har svängt mellan Ica Kvantum, Ica Hallsås och Ica Servett. I jakten på en gran.
Många pratar om tredje gången gillt men så var inte fallet nu.

En ståtlig kungsgran, tät och precis så perfekt som jag vill ha den.
Nu står den och rinner av sig i badrummet (!) och i kväll ska den kläs omsorgsfullt (frågan är hur tjejerna definerar omsorgsfullt!). Kommer jag klara av handgjorda, småskeva tomtar som tjejerna gjort på dagis? Jag är ju sån, att jag vill ha det på mitt sätt.

Men, jag får ha Moffes ord (tidigare om pepparskakshuset) i bakhuvudet. Det är TJEJERNA som ska göra julen, det är deras grej att klä granen. Inte min.
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0