Lite maniskt sådär

2010-02-17 | 11:04:37 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Viktor bad mig att ta fram ett bra middagsrecept på fläskfilé.
Problemet är bara det att jag inte är så förtjust i fläskkött (fläskkotletter ger mig rysningar längs ryggraden). Jag muttrade lite till svars och förde tankarna vidare till den där gröna burken som jag är så maniskt fäst vid. Peston alltså. Pesto och fläskfilé matchar inte så bra, det ska vara kycklingfilé eller allra helst parmaskinka.


Nå väl, jag hittade inga recept på dugliga fläskfilérätter utan stirrade mig blind på pestorätter i stället. Jag får helt enkelt se vad som serveras idag. Efter avslutat arbetspass är det raka vägen till stallet. Tur att ridhuset ligger i direkt anslutning till stallet så att jag slipper gå ut i detta FÖRBANNADE skitväder.

Och på tal om hästar, jag funderar på o ta med mig Wilma till Horse Showen. Ingen annan känner sig sugen på att följa med. Tråkiga ointresserade vänner :)
Men någon halvtimme-timme får jag nog sitta och spana in hoppeliten för att sedan spatsera omkring på mässan. Kanske kan vara lite mysigt (om man bortser från långa toaköer då Wilma blir akut kissenödig!)

 

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0