M-a-m-m-a

2010-02-01 | 21:45:35 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer

Wilma har i ett års tid varit otroligt faschinerad av bokstäver.
På dagis hade fröknarna frågat henne vad hon tycker bäst om "leka och skriva bokstäver" hade hon svarat.

Ordet mamma har varit lite svårt att tyda tidigare, bokstäverna var tydliga var för sig men inte som hela ord. Förrän idag, Viktor gav mig en ihopknöcklad teckning och på den kunde man, utan tvekan, läsa ordet "mamma".

Det värmde gott i mitt hjärta :)



Glömde berätta att Wilma och jag var på Blomsterlandet i går. Fick ett ryck och ville ha in lite färg i mitt hem. Gröna växter har länge dominerat och helt ärligt så har jag inte så mycket tid till något annat än "ungkarlsblommor" (sådana som kräver minimalt med underhåll). Däremot kan jag alltid stoltsera med mina "gröna fingrar" gällande Orkidéer... Jag är en jävel på dessa blommor :)
(Vid handhavande av dessa kan jag nog framstås som lite schizo!)

Fick också köpt en memotavla på Nordik. Men viktigast av allt var ju blommorna. Rummen pryds nu av vita, rosa och lila blommor. Lovely!

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0