Jag kan laga mat!

2010-01-10 | 22:43:53 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Japp, du läste rätt!
Köket är i FUNKTIONELLT!
Spisen fungerar, ugnen o micron likaså. Helt fantastiskt!
Jag festade loss med att koka lite thevatten på spisen o Viktor kokade sig nudlar (!). Har också fyllt upp kylskåpet med lite fler matvaror. Nu slipper kylskåpsråttorna o lipa :)

I morgon kommer min barndomsvän Stina på besök, jag tänkte därför bjuda på lite hemlagad mat. Känns helt otroligt men det är ju faktiskt sant!
Tänk, vi har varit utan kök i ett halvår... ALLT har gjorts om! Vi har tagit ytan av gästtoalett och duschrum för att få större kök. Rev oss ner till botten på huset. Nu återstår dock oräkneliga punkter på vår lista, det är mycket arbete kvar att göra men samtidigt så kan vi tillaga husmanskost, baka bröd, baka tårtor...

I går spenderade vi kvällen hos Viktors syster. Ja, först på dagen grejade vi här hemma. Det var länge sedan vi båda var lediga så vi tog tillfället i akt för att få ordning. Daniel, Sandra o Lucas kom på besök innan vi begav oss på födelsedagskalas. Barnen sov hos svärföräldrarna så vi fick även sovmorgon idag... Härligt!

När jag kom hem från jobbet så grejade Daniel med elen, Viktor satte upp lampor och pappa (!) dammsög. Japp, pappa stod med dammsugaren i högsta hugg. Han fick även spacklad väggarna i Wilmas rum, så i morgon börjar han nog tapetsera (förhoppningsvis). Men nu på kvällen när vi skulle gå o lägga Wilma så ville hon inte sova i sitt rum. Det visade sig sedan att hon inte gillade spacklade väggar... Hmm... Är man prinsessa så är man :)
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0