Min lilla blir stor

2010-01-19 | 22:14:05 | Kategori: Tårtor, kakor & annat gott! | 1 kommentarer

Efter tidigare inlägg så har det varken funnit tid eller kraft över till bloggen. Jag har krypit in i mitt skal en smula men i vanlig ordning har jag borstat bort det värsta från mina axlar "på ett igen" som min tankegång brukar se ut.

I dag fyller underbara Wilma 4 år. Vi firade med familj o vänner. Det bjöds på paj, färskt bröd och sallad. Till efterrätt självfallet en tårta och det blev som Wilma önskade: En Hello Kitty-tårta. Satt uppe till två i natt. Eftersom jag först var på jobbet o kom hem sent så fanns det inte en gnutta tid över innan. Det tog alltså sina timmar att fylla, täcka OCH modellera. Resultatet... Helt okej men jag önskar att jag haft mera tid.


Hello Kitty-tårtan, fylld med jordgubbsmousse och chokladmousse med mörka chokladkulor i. Spacklad med smörkräm och täckt med sugarpaste. Dekorationer av sugarpaste samt silverkulor (Kittys halsband)


Wilma (i klädd Snövitdräkt) tittade "lite under luggen" när vi sjöng "Ja må hon leva". Sen var det dags o blåsa ut alla de fyra ljusen!

Kalaset blev lyckat, Wilma fick en massa fina paket och var mer än nöjd! Elsa var också så glad eftersom Lucas (hennes kompis) var på besök. Barnen lyckades hålla sig vakna till 20.00...otroligt efter en hel dag på dagis!

Överlag har dagen varit bra, faktiskt. Redan tio i tio plingade det på dörren. Leverans från Gripsholm! Nu har vi alltså fått in gardiner i sortimentet samt en del från vårens kollektioner. Ena delen mycket marint, andra delen klatschigt som tusan (tänk cerise). Hade en tjej, Isabella, på prov i butiken idag. Det är tänkt att hon ska jobba extra hos oss om det kniper. Vi hjälptes åt att packa upp varorna och icke att förglömma, slå våra kloka hjärnor ihop för att organisera allt!

.
Postat av: Caro / Karlsebakken 37

Oh, stort GRATTIS till Wilma - tänk att hon redan är fyra år! Stora tjejen! Söt som en prinsessa är hon också!



Så tråkigt att höra att E och J har separerat, mitt upp i allt med J... Tänker massor på dig och imponeras av din styrka. Som vanligt kämpar du på och håller huvudet högt. Kommer gärna och hälsar på i butiken, hade varit jättekul att se hur det har blivit och krama om dig lite!



Sköt om dig och din fina familj nu,



stor kram C

2010-01-19 @ 23:29:47
URL: http://www.karlsebakken37.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0