MITT nya projekt!

2010-01-03 | 21:22:03 | Kategori: Hem & inredning | 0 kommentarer

Förrförra sommaren tapetserades Wilmas rum om. Då var det prickigt och rosa som gällde. Dagen före hennes födelsedag, dvs. 18 januari 2009 fick jag ett ryck och drog över tapeterna med VIT målarfärg. Det blev lite hastigt eftersom hon hade barnkalas på stora dagen :)
Och i år är det dags igen...(!)

För en tid sedan nämnde jag en tapet som jag hittade på Rusta. Japp, Rusta av alla ställen. Den ser faktiskt ut att vara framtagen av Designer Guild. Väldigt detaljrik och härlig i färgerna. Eftersom jag inte ville stressa på Viktor allt för mycket så har jag hållt inne med mina "göra-om-drömmar". Men idag begav jag mig, efter mitt arbetspass, till Rusta och inhandlade den ljuvliga tapeten.


Inte för att tapeten gör sig rättvisa med en mobilkamerabild OCH i förpackningen men slutresultat kommer! Runt om fjärilarna (som ser akvarellmålade ut) är det dekorkanter i guld. Temat i rummet blir alltså rosa och lite guld.

Fick också övertalat pappa att tapetsera (det är en papperstapet vilket Viktor inte är så bra på). Dessutom ska jag byta ut den gigantiska Expeditbokhyllan mot en lägre. Sätta hyllor ovanför och inhandla söta pappburkar. Det kommer bli så bra! Sen måste jag också lyckas slänga den fula taklampan som Wilma fick för flera år sedan. Svärmor o jag har inte direkt samma smak alla gånger men Viktor tycker den är såå söt. Och jag kräks av bara tanken på den. Nå väl. Nu är detta nya projekt MITT och pappas!

Hoppas bara vi hinner innan Wilmas födelsedag (i år igen!)

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0