Part II: tårtbak - modellering

2010-01-13 | 22:40:45 | Kategori: Tårtor, kakor & annat gott! | 0 kommentarer

Nu på kvällen efter att både barnen och Viktor (!) somnat gott så satte jag i gång med färdigställandet av Nalle Puh. Det återstår bara några få detaljer men jag blev inte alls nöjd.
Så, blir resultatet inte bättre i morgon så får jag göra ett nytt försök helt enkelt. Det är mycket lättare att modellera egengestaltade figurer. När jag ser något framför mig så brukar jag, utan problem, få till det på precis det sättet som jag tänkt mig. Däremot att göra en "känd figur" var inte det lättaste. Visserligen första gången jag gör det och övning ger ju färdighet :)

 


Förberedde också Hello Kitty´s huvud med rosetten på sné och ballongen som Nalle Puh ska hålla i. Det blir väl i princip modellering varje kväll fram till dom två kalasdagarna som väntar!

I morgon ska jag på inköp på Gripsholm. Ska bli UNDERBART att få ta del av våren... Jag längtar! Nu är det dock hög tid för sömn... Godnatt!

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0