Sömnbrist, lite pyssel & IKEA-besök

2010-01-27 | 22:16:14 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
En halv arbetsdag kan vara välbehövligt bland. Särskilt "nu för tiden". Jag har kommit på, att anledningen till att jag är ständigt trött, beror antingen på järnbrist (har visserligen alltid haft tokbra värden men man vet aldrig) eller så faller jag, av någon anledning, aldrig in i djupsömn. Det spelar ingen roll om jag så sover tre timmar eller tio, jag är lika trött ändå när jag vaknar.

Tänkte prova med lite "huskurer" och se om något kan passa mig. Ständig trötthet funkar liksom inte i längden. Däremot så vaknade jag utvilad under vistelsen i Stockholm. Kanske var det för att jag då inte hade några måsten? Trots att jag då sov få timmar så kände jag mig ändå utvilad...

I dag fick jag i alla fall ordning på Elsas bokstäver. Köpte dessa i somras och målade dom rosa med vita prickar. Efter det blev dom liggandes, jag hittade ingen lämplig uppsättningsanordning och sköt det framför mig. Bättre sent än aldrig alltså :)
Väggen ser enormt kal ut fast jag vill lova att det ser bättre ut i verkligheten. Ovanför sängen hänger en stor rosa trollslända (i stället för en vanlig mobil), wallies i form av fjärilar har jag satt brevid sängen och ovan för huvudändan sitter en tavla med text (The princess sleeps here. Do not disturb).



Känner mig i alla fall nöjd att jag fått något gjort, om än en liten småsak.

Efter jobbet åkte vi till IKEA. Jag var först rädd att bli omkullkörd av alla shoppingsugna människor som nyss fått lön. Men det var inte en kotte inne på varuhuset! Vädret stod väl för det, snökaos i Lerum, regn och ruskstorm i Göteborg. Uscha mig! JAG VILL HA VÅR!!!

Det kom ingen leverans idag heller (till butiken), jag går ivrigt o väntar på att det ska plinga på dörren. I morgon kanske, eller på fredag... Garanterat kommande vecka.

Nu ska jag surfa runt efter lite inspiration. Nya projekt på G!
Hörs i morgon!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0