Stockholm i korthet

2010-01-24 | 19:00:58 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Dagarna i Stockholm har minst sagt varit hektiska. Från morgon till kväll. Och, ni som känner mig väl, vet ju att jag brukar prioritera datorn och bloggen men nu har det verkligen inte funnits någon tid.
Uppresan gick bra. Vi checkade in på hotellet och begav oss till Formexmässan. Strosade omkring i Hall A under hela vistelsen, ändå hann vi bara med 2/3 av den gigantiska ytan. Vid 17-tiden hade vi stämt träff med Gripsholm. Vi har redan gjort klart inköpen med dom men dom hade anordnat lite event på Barnängens Herrgård där dom även har sitt största showroom. Vi åkte med en av säljarna dit ut och där bjöds det på både mat och alkohol. Både syrran och jag var så övertrötta att vi fnissade oss igenom kvällen :)
Tog taxi tillbaka till Östermalm och satte oss i baren på Hotell Diplomat (grannhotellet till vårat). Intog en Mojito (of course) och därefter ytterligare några drinkar. Daniel kom o hälsade på oss och lagom till 02-tiden var vi till sängs.

Morgonen därpå så stod det ytterligare en dag på mässan på schemat. Vi gjorde inköp hos några nya leverantörer, har bland annat köpt in Yankee Candle. Och efter ytterligare en hektisk dag åt vi middag på en restaurang på Östermalm. Jag tog en fiskrätt med pilgrimsmusslor och till det ett glas vin. Kvällen tillbringades i en bar i närheten. Oräkneliga drinkar o gott sällskap bidrog till en lättare baksmälla idag. Illa, illa.

Trots dunkade huvudvärk och illamående gick vi ut på en shoppingrunda. Fick nog ihop outfits för hela veckan. Allt från blommiga toppar, toppar med puffär, kofta med spets... Ballerinaskor m.m. m.m. Dövade alltså baksmällan med shopping som heter duga.

Sitter nu på tåget på väg hem. Jag lämnar en underbar stad för vardagen hemma med blöjor och barnskrik. Skilda världar. Längtar redan tillbaka! (saknar "hemmalivet" också förstås!)