Två fröknar på besök

2010-01-11 | 19:31:43 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer

Wilma ska ha barnkalas på lördag o redan nu måste jag påbörja arbetet av tårtan. Från början skulle damen prompt ha en Hello Kitty-tårta men har nu i sista stund ändrat sig. Till Nalle Puh. Funderar lite på hur jag ska lägga upp det... Vill prova mina nya fjärilsutstickare, så kanske en sittande Nalle Puh med fjärilar o blommor runt om. I handen ska Puh hålla en ballong... Får se om jag klarar av det :)

Stina o sötnosen Malva (en liten Cockerflicka) var här på besök idag. Jag invigde köket med att bjuda på pasta, pestosås, serranoskinka och parmesanost (något jag saknat). Konstigt nog kände jag ingen som helst allergi mot Malva vilket fick mig rätt glad. Kanske, kanske att det kan bli en liten vovvsing i framtiden (typ om tio år eller nå´t). Vissa raser tål jag faktiskt. Träffade en Dansk-Svensk gårdshund för en tid sedan och fick världens allergianfall, mindre kul.

Efter att Stina o Malva tackat för sig åkte jag till jobbet o gjorde klart bokslutet för december. Det tar minst sagt lite längre tid när det är två företag att hålla reda på. Allt ska utföras på ett korrekt sätt.

Nä, kanske dags att plocka fram sugarpasten. Men först ska jag nog ta mig en cappuchino från våran nyligen inkopplade kaffemaskin (Japp, jag njöt av lyxen att få trycka till mig en Espresso på morgonkvisten).

Återkommer senare med bildbevis på mitt skapande :)
Ha en bra kväll!

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0