Vin & Let´s dance

2010-01-30 | 10:52:26 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer

Termometern stod envist på 18 minusgrader i morse. ARTON!
Viktor var gullig nog o startade bilen åt mig innan. Det är ju annars värst på morgonen, sätta sig i en kall bil. Värre blir det med skinnsäten. Stackars lilla rumpan!

Nå väl, idag ska vi snickra, måla och greja i butiken. Förbereda inför den massleverans som väntar kommande vecka. En stege ska byggas (att hänga handdukar på) och barnavdelningen ska stuvas om. Much to do!

I går kom Milla o hälsade på här. Vi satt nog o tjötade skit i närmare två timmar, drack kaffe och slängde i oss onyttigheter. Efter avslutat arbetspass åkte jag hem till dukat bord. Viktor hade lagat lax i ugnen och till det kokt potatis en sås med bland annat chili (supergod!), smörstekta sparris och morötter. Och icke att förglömma, flaskan med vitt vin, pannacottan till efterrätt och en STOR bukett rosor (i min favoritfärg). Som pricken över i:et på hans upplägg; gnällande, trötta barn som kastade popcorn och kletade ner matbordet med Yacky chokladpudding. Ja, så ser en romantisk middag ut för småbarnsföräldrar :)

Efter middagen tog jag en sväng till Karina. Kikade på Let´s dance och drack lite vin. Tyngre rödviner sätter ju oftast sina spår dagen efter, så även i detta fall...
Blev förresten ordentligt chockad över att Agneta Sjödin åkte ut. Var inte hon given att vara kvar länge?! Willy - varför är han kvar? Och Rabih? Äh, jag förstod verkligen ingenting. Trodde ändå Agneta var folkkär nog.

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0