Aj, aj, aj...

2010-07-07 | 10:32:00 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer

Redan i början av graviditeten med Elsa fick jag sjukskrivas 75% för foglossningar. Dessutom hittade läkaren en inflammation mellan lårmusklerna, en skada som enbart kunde behandlas på ett sätt - cortisonspruta. Men, ingen sådan spruta för en gravid.

Det är två år sedan och smärtan har fortfarande inte försvunnit, jag har givetvis inte haft lika ont under hela tiden, först för en månad sedan satte smärtan i gång igen. Outhärdigt!

Ringde till vårdcentralen och fick en jourtid i går kl. 11. En timme senare kände jag mig en smula bättre. Det blev, helt oförberedd (och tur är väl det!) en spruta i lårmuskeln. Oh fuck! Det var, utan att överdriva, den största sprutnålen jag någonsin sett, i tjocklek alltså och sådär läskigt lång.

Ordinerades vila i högläge och givetvis inte något arbete för min del. Efter några timmar lyckades jag få mamma o jobba i stället för mig, åkte hem och lade benet i högläge...

Efter en kort stund kom Viktor hem o ville köpa ny tv (ja, det var så han sa!). Så vi packade in oss i bilen och tre (!) timmar senare kom vi hem med en Sony 46" LCD-tv. Nudlar för hela sommaren, tjoooho ;)

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0