I hemmets lugna vrå...

2010-07-15 | 20:03:02 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Det blev en mysig dag på Orust i går och familjen som vi hälsade på, har en hel del att göra, innan det kommer att bli någon inflyttningsfest :)
Men, det kommer bli superbra. Ett stenkast bort från havet så barnen o jag tog en tur ner. Vattnet kändes faktiskt riktigt behagligt!

På vägen hem körde vi förbi vårt gamla sommarhus, också på Orust. Det ligger alldeles på höjden med utsikt över hela havet och med facit i hand kan jag inte förstå att pappa ens sålde det! Jo, man ska ju ha tid till det också! Familjen som köpte det har byggt på en kupa så huset blir i etage, vilket ger en ännu större vy över havet. Hade jag inte haft med mig barnen så hade jag knackat på (nyfiken i en strut!).

Viktors arbetspass slutade på 13 timmar sammanlagt. Behöver jag ens säga att det var en trött man som anlände?!

I dag började vi klättra på väggarna redan på morgonkvisten. Vilket trist väder! Tog en "titta-på-byggmaterial-runda" först till Bauhaus och senare till IKEA.
När vi köpte den större tv´n till oss fick barnen den "gamla" tv´n. Eftersom den sitter på väggen ville jag ha en vägghängd hylla under där dvd-spelaren och alla filmer kan samsas. Så, tredje gången gillt på IKEA så fanns den i lager. Jag har röjt igenom varenda möbelbutik efter en vägghängd hylla modell mindre djup.

Nu sitter jag här i min ensamhet. Elsa sover, Wilma är på Allum med pappa och Viktor bränner pengar på Åby travbana tillsammans med några vänner. Men, nu i hemmets lugna vrå känner jag att jag behöver detta. Lugn och ro.
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0