"Aspackad" med nya idéer!

2010-06-08 | 22:41:14 | Kategori: Hem & inredning | 0 kommentarer
Vissa dagar flippar jag ur fullständigt.
Idéerna flödar o det finns liksom ingen hejd på mig.

Hela förmiddagen och arbetspasset har varit rätt segt. Fick ordnat "fröken-presenter" på morgonkvisten och efter det slagit in dessa presenter till förbannelse. Stora beställningar också! Kul - jag älskar att slå in paket! Däremot kom en påbörjan av migrän smygandes. Vilken jag stoppade i tid men det satte sig på synen och jag gick runt o kände mig aspackad hela dagen (ja sådär stupfull så att det att man börjar se stjärnor typ!)

Efter att jag stängt butiken åkte Viktor o jag o kollade på ett hus i Alingsås. Alingsås?!! Japp, ett infall sådär. Nästan nybyggt och HYPERMODERNT. Precis i våran smak. Det ligger dessutom precis vid Mjörn = fin utsikt! Men, avståndet till centrum, ca 3.8 km känns för långt.

I stället för att tänka mer på ett annat boende möblerade vi om här hemma. Sofforna flyttades, likaså matsalsbordet och plötsligt kom jag på att "den där" övergivna möbeln kunde få en helt ny placering. Jag fick för länge sedan en barnsekretär från 1700-talet från mamma. Det är nog den enda möbeln i vårat hem som är i någon annan färg än vit men nu när vi placerade den i köket fick jag idéen att måla om den i vitt.


Barnsekretären från 1700-talet gör sig inte rättvisa på denna mobilbild men alla detaljer kommer framhävas med lite vit färg.

I stället för att bygga ett bänkskåp för kaffemaskinen tänker jag placera den där på. Ovanpå sekretären en klassisk Stringhylla (som mormor o morfar har bevarat!). Hade jag haft häftgrund hemma hade jag vart i full gång nu. Och målat. Återkommer dock när jag väl fått möbeln klar. Det kommer bli en grymt snygg brytning till det avskalade köket!

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0