Dunderförkylning - man tackar!

2010-06-15 | 12:20:16 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer

Min överdrivna energi har gjort en totalvändning. Jag har nu, sedan i lördags, varit DUNDERFÖRKYLD. Sådär förkyld så att man "höj att de e täppt i nesan". Jag måste snarka som en hel armé om nätterna, stackars Viktor!

I söndags åkte barnen o jag till Alingsås för att hälsa på mormor och morfar. Vi tog, efter en fika, en promenad bort till Nolhaga park där barnen klappade grisar, getter och kladdade ner både sig själv och mig med glass (jag AVSKYR isglass!!). Det var i alla fall uppehåll under hela dagen o vi fick allt några solstrålar på nosen.


Elsa äter mamma Josefins mest hatade glass, Twister.


Wilma i sina nya kläder från Me Too som pappa (morfar) köpt. Att en 4½ åring kan vara så mån om sitt utseende är nästan skrämmande :)


Elsa och gammelmorfar (85 år och pigg som en nötkärna = faschinerande!)


Åkte sedan hem o klippte gräsmattan medan Elsa tog en eftermidddagslur. Sedan kom äntligen Viktor hem! Sådär trött som man bara ser ut när man varit på festival. Festivaltrött kan vi kalla det :)

Kvällen ägnades mest åt att bara, bara ta det lugnt. Ja, det enda nödvändiga jag gjorde var att spackla vardagsrummet och göra det redo för målning. Från äggskalsvit färg till vit färg.

Nu får jag sätta i gång o arbeta, fick precis en leverans från Gripsholm, en helpall med massa nytt! Hörs senare!

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0