Sommarfest...?!

2010-06-10 | 22:22:22 | Kategori: Festligheter | 0 kommentarer
Idag hade en frivillig grupp föräldrar anordnat en sommarfest på dagis. Dagiset, som är en gammal prästgård, har en gigantisk och lummig trädgård. Perfekt för ett avslutningskalas inför sommarlovet.

Tråkigt nog har det ÖSREGNAT hela dagen vilket vi också fick utstå. Dom flesta var väl ändå positiva och upplyste om "kläder efter väder". Problemet är bara att jag inte ens äger ett regnställ. Köpte ett par tokfula gummistövlar som jag har ute i trädgården men något regnställ är det värre med.

Nå väl, ballerinaskor kan väl funka det med. Karina och jag hade samordnat med mat, lammkorvar som grillades, pestosallad med fetaost. Gudomligt gott men vädret sänkte humöret rejält. Jag och barnen var som dyngsura katter när vi kom hem (då hade dom ändå regnställ). Dessutom fasar jag för att vi ska bli sjuka igen. Den där turen på två veckor med lunginflammation respektive öroninflammation var mindre kul.

Barnen hade i alla fall roligt och sprang omkring som yra höns under skyfallen!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0