En årlig dos

2010-03-13 | 18:08:25 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Hektiska dagar som följt...
I torsdags hade vi en inbokad VIP-kväll i butiken, förberedelserna innan tog sin tid. Dessutom var barnen fortsatt sjuka = mindre sömn. Nå väl, efter kvällens slut åkte jag hem för välbehövlig sömn. Strax innan midnatt vaknade Elsa, Viktor tog upp henne och hon var oroväckande brännhet. Tog tempen som visade 41.3 (!). Att barn ofta får hög feber o att 40 grader inte är något ovanligt, det vet jag men 41.3... Jag trodde inte det var sant! Viktor slängde sig på luren o ringde 1177 där vi fick lite goda råd. Först vid en temperatur om 41.5 skickar dom ambulans. Elsa fick i alla fall sova mellan oss, natten gav alltså inge vidare sömn.

Dagen efter var tempen fortfarande hög o efter samtal med vårdcentralen så rådde dom oss att åka till barnakuten på Östra. Efter några timmar där fick vi åka hem. Eftersom hon inte tappat så mycket i vikt så ansågs det vara lugnt. Så när vi väl kommit hem därifrån så började Wilma...

Ja, nu var det alltså hennes tur, hon skrek av smärta pga. ont i öronen. Ringde återigen 1177 och fick råd för självhjälp. Åkte till Kvantum o inhandlade allt i smärtstillande väg. Suppar går hon inte med på, ej heller brus, tabletter eller flytande. Slutligen försökte vi med flytande i Påskmust o det funkade! Som grädde på moset har jag nu feber o är tokförkyld...

Familjen som ALDRIG är sjuka har nu fått dosen för ett år framöver :)
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0