H-lvetes j-vla....

2010-03-23 | 13:11:15 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
I går damp det ner ett brev i brevlådan. Ett brev från mitt försäkringsbolag. Jag fick avslag på sökt ersättning för datorn då skadan inte ansågs som en olyckshändelse. Vi har alltså lagt till "drulle" i våran försäkringsform. Dom menar alltså på att om jag hade slängt (tappat) datorn i golvet hade det gällt. Nu är det så att jag inte riktigt har hjärta och kasta en kär ägodel i golvet. Och jag vill heller inte vara oärlig.

Tji fick jag. I dessa fall segrar oärligheten. Dumt nog.

Jag ringde i alla fall kundombudsmannen för att överklaga. För, direkt när jag upptäckte skadan på datorn ringde jag till Länsförsäkringar för att ta reda på om denna typ av skada innefattade min försäkringsform, vilket jag fick ett ja på. Hade dom redan då meddelat mig att ersättning endast gäller om den blivit stulen eller tappat hade jag gjort en scen av det. Jag hade kunnat gömma den i brorsans garderob en tid och visslat på som aldrig förr.

Men, jag är inte den typen av människa.

Hoppas nu bara att min överklagan går igenom. Annars får jag stå för stora delar av kostnaden själv, dvs. felsökning, frakt osv. Det handlar då om ett par-tre tusen för INGENTING. En dator ska ju faktiskt hålla längre än ett par år. Tycker man i alla fall.
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0