Karusell av sjukdomar & matlagningsdebut

2010-03-14 | 21:03:02 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Oh, vilken dag!

Sov till halv elva (lyx för en småbarnsmorsa! Åkte i väg o handlade inför kvällens middag. Innan jag begav mig till stallet så åkte jag hem för att lämna matvarorna. Då får Viktor o jag syn på att Wilmas öron sprängts! Stackars lilla sessan!

Ringde återigen 1177 (tredje gången på tre dagar...) för att få en tid till Alingsås lasarett, det enda dom hade var till kl 23.00... Otänkbart för en 4-åring. Alltså får vi snällt vänta till i morgon. Så typiskt, allt på samma gång. ALLT!

När jag väl kom till stallet tog jag en tur ute i det vackra vädret! Helt otroligt vilken dag!


Jag (med feber) på hästryggen

Så direkt från hästskit o hästhår till köket (via duschen!). Vi hade bjudit pappa på middag. Viktor låg sjuk så jag fick husera kock. Jag med noll erfarenhet för matlagning fick tillreda en helstekt kalventrecote, egengjorda klyftpotatisar o egengjort smör med rose'peppar. Gott o lyckat! Till det, för första gången i mitt liv, crème brule med färska hallon. Jag fick alltså inviga min gasolbrännare o käre far o jag mumsade i oss med god aptit :)

I morgon hoppas jag på tillfrisknande från samtliga. Vilket sjukdomselände vi hamnat i!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0