Läkarbesök & Flytt....

2010-03-15 | 14:06:42 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Känns som ett berusningstillstånd. Datanörden, jag, har återigen hamnat framför skärmen. Hoppas att min egna kärlek återfinner mig snarast. Har fortfarande inte fått något besked från Enter data (som skickat i väg laptopen).

Ja, så i morse slängde jag mig på luren o ringde till vårdcentralen. Fick en tid kl 10 och släpade i väg med båda ungarna. Det visade sig att Wilma hade öroninflammation så hon tilldelades penicillin och Elsa fick Molipect för sin hosta. I morse när jag precis duschat satt Elsa och hostade sig knallröd i ansiktet. Rätt som det var smög sig en stor, stor bubbla ut genom hennes mun. En bubbla om 10 cm i diameter som sedan "sprängdes". Enbart slem. Så mycket slem från en sådan liten människa! Jag hoppas dock att det snart är slut på detta elände.

Förresten, Elsa var så söt i går kväll. Hon satte på sig ryggsäck, solhatt och knallade mot hallen med två små resväskor. Ni vet sådana där i papp (mest för prydnad). Dessvärre lyckades jag inte fumla fram mobilen förrän hon tagit av sig hatten men hon såg så härlig ut, ungefär som att "Nä, morsan o farsan, nu har jag fått nog och flyttar". Moloken blick! Sådana små saker kan verkligen förgylla vilket sjukdomstillstånd som helst!

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0